logo

„Chceme WOW efekt!“

Využití augment reality na sociálních sítích

Augment realita na sociálních sítích

Přepněte mezi zadáním a řešením:

K 20letému výročí Krtkova dortu to chtělo udělat něco víc, než jen bannery s konfetami a soutěž. Tento typ dortu patří dlouhodobě k nejdůležitějším produktům Dr. Oetker a chtělo to vymyslet něco speciálního.

K dispozici byl krásný rozpočet na výrobu i média, sociální sítě s více než 100 tisíci fanoušky a super produktová manažerka otevřená všem nápadům.

Navrhl jsem využít novinku té doby – hru ve filtru na Instagramu a Facebooku, která využije augment realitu. Koncept byl takový, že lidé namíří mobil na krabici s Krtkovým dortem, hra pozná objekt a zobrazí hrací pole. Následně bude mít hráč 60 sekund na to posbírat co nejvíce krtinců, screen se skóre sdílet v soutěžním příspěvku a vyhrát jednu z cen.

Hru jsme nakonec zjednodušili a zrušili podmínku s rozeznáním objektu, aby měla hra co největší zásah. Pro instalaci filtru bylo totiž potřebné být fanouškem stránky, což už samo o sobě mohla být psychologická překážka.

Super vedlejším efektem tak nakonec bylo, že se zvedl počet sledujících, a hra mela přesah i mimo stabilní fanouškovskou základnu.

Také screeny z hrací plochy byly přitažlivým obsahem pro ostatní, protože ukazovaly i okolí hrací plochy. Třeba úroveň úklidu v bytech :)

Hra byla publikována v roce 2021 a dodnes je pro některé modely chytrých telefonů dostupná. Je nutné být fanda Dr. Oetker na FB nebo IG, následně ji najdete ve filtrech pod heslem „Mňam“.